V Ogólnopolski Konkurs „Normalizacja i ja" pod hasłem - Normy gwarantem bezpieczeństwa produktów
Polski
Komitet Normalizacyjny we współpracy z Ośrodkiem Edukacji Informatycznej i
Zastosowań Komputerów w Warszawie zapraszają chętnych uczestników Konkursu na:
Warsztaty dla nauczycieli biorących
udział w V edycji konkursu „Normalizacja i ja”
Celem
zajęć praktycznych będzie przygotowanie do realizacji prac w dwóch kategoriach
konkursowych – graficznej i filmowej. Warsztaty skierowane są do tych
nauczycieli, którzy będą stanowić wsparcie dla uczniów tworzących swoje prace z
wykorzystaniem narzędzi TIK.
Kategorie:
Praca
w kategorii komiks
− w dowolnym formacie graficznym.
Przygotowanie
projektu pracy i jego realizacja w programach wspierających tworzenie komiksu dostępnych
w sieci oraz dostępnych w pakiecie Microsoft Office do realizacji fotokomiksu.
Praca
z kategorii „Video"
(film nakręcony telefonem komórkowym)
Przygotowanie
ujęć filmowych do montażu, montaż filmu, dodawanie dźwięku zapisywanie
(wskazanie zasad ewentualnych publikacji) z wykorzystaniem programów instalowanych oraz dostępnych w sieci.
(wskazanie zasad ewentualnych publikacji) z wykorzystaniem programów instalowanych oraz dostępnych w sieci.
Warsztaty
będą organizowane
3 grudnia 2016 (sobota) w godzinach 9.00 – 15.00
3 grudnia 2016 (sobota) w godzinach 9.00 – 15.00
w siedzibie OEIiZK w Warszawie, ul. Nowogrodzka
73
Warsztaty dla nauczycieli przygotowujące do V Ogólnopolskiego Konkursu "Normalizacja i ja" - Normy gwarantem bezpieczeństwa.
Warsztaty przeznaczone
są dla tych nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych, którzy będą opiekować się
uczniami wykonującymi prace w Konkursie PKN „Normy
gwarantem bezpieczeństwa produktów”.
Podczas szkolenia przedstawione będą możliwości
wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych do realizacji
zaproponowanych w Konkursie kategorii prac.
Zajęcia
będą odbywać się w Ośrodku Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów
w Warszawie, przy ulicy Nowogrodzkiej 73,
3 grudnia 2016 roku (sobota), w
godzinach 9.00 – 15.00
***********
Zgłoszenia zawierające imię, nazwisko, szkołę, numer telefonu do kontaktu,
należy przesłać na adresy podane poniżej:
Grażyna Gregorczyk - ggregor@oeiizk.waw.pl
Izabela Rudnicka - izrud@oeiizk.waw.pl
***********
Ze
względu na wymagania dotyczące prac konkursowych przewidywane jest poruszenie
następujących zagadnień:
1. Przypomnienie zasad prawidłowej edycji tekstu (dla kategorii „Esej”).
2. Zapoznanie z narzędziami do tworzenia komiksów dostępnymi online w sieci
Internet (dla kategorii „Komiks”).
3. Projektowanie własnej historyjki obrazkowo-tekstowej oraz jej wykonanie
z wykorzystaniem elementów graficznych dostępnych w prezentowanych
narzędziach.
4. Podstawowe narzędzia służące budowaniu filmu edukacyjnego − etapy
planowania i realizacji (dla kategorii „Video”).
5. Edycja, montaż i zapis (lub udostępnienie w sieci) materiału
filmowego –
z wykorzystaniem darmowych programów i aplikacji.
6. Stworzenie krótkiego przykładu instruktażu filmowego oraz jego zapis lub
publikacja w sieci.
7. Wprowadzenie do zapisu i edycji dźwięku
3 grudnia 2016 roku (sobota), w godzinach 9.00 – 15.00
Zgłoszenia zawierające imię, nazwisko, szkołę, numer telefonu do kontaktu,
należy przesłać na adresy podane poniżej:
Grażyna Gregorczyk - ggregor@oeiizk.waw.pl
Izabela Rudnicka - izrud@oeiizk.waw.pl
***********
Ze względu na wymagania dotyczące prac konkursowych przewidywane jest poruszenie następujących zagadnień:
należy przesłać na adresy podane poniżej:
Grażyna Gregorczyk - ggregor@oeiizk.waw.pl
Izabela Rudnicka - izrud@oeiizk.waw.pl
***********
Ze względu na wymagania dotyczące prac konkursowych przewidywane jest poruszenie następujących zagadnień:
z wykorzystaniem darmowych programów i aplikacji.
Poniżej
opisane narzędzia będą przydatne jako wsparcie nauczyciela i ucznia podczas realizacji
zadań konkursowych, w wybranej przez siebie kategorii –
Komiks, Film
Komiksy w zastosowaniach edukacyjnych - Pixton i ToonDooKomiks, Film
3 grudnia 2016 (sobota)
W sieci mamy dostępnych wiele aplikacji do tworzenia komiksów. W poniższym pliku zastało zaprezentowanych kilka prostych programów do tworzenia komiksów oraz przykłady komiksów wykonanych w tych aplikacjach:
Programy do tworzenia komiksów
W dalszej części opracowania zostały szerzej opisane dwa narzędzia ToonDoo i Pixton.
ToonDoo jest narzędziem online do tworzenia komiksów online i książeczek komiksowych. Aplikacja jest łatwa w użyciu oraz posiada bogatą bibliotekę grafiki i funkcji.Aplikacja jest bardzo przyjazna, ma wiele możliwości tworzenia własnych historii oraz ich publikowania.
W sieci są dostępne różnego rodzaju samouczki, wśród nich jeden z prostszych przykładów zamieszczony w prezentacji SlideShare przez autorkę w ramach programu eTwinning.
ToonDoo - Jak zrobić komiks
Przykłady komiksów dostępnych w sieci są bardzo różne - proponowane na tej stronie dotyczą głównie bezpieczeństwa w sieci.
Poniżej przygotowany w PDF samouczek wskazujący w kilku prostych krokach jak przyjazna jest droga do stworzenia podstawowego rodzaju komiksu, z wykorzystaniem tej aplikacji:
ToonDoo-tworzymy komiksy online
Pixton - Dzięki programowi możemy stworzyć komiks i natychmiast go opublikować. Mamy do wyboru dowolne tło akcji, postacie i rekwizyty. Ciekawą funkcją jest możliwość modyfikowania ruchu, gestów
i mimiki bohaterów. Poniżej, jeden z prostszych przykładów zamieszczony w prezentacji SlideShare przez autorkę w ramach programu eTwinning:
Pixton - komiksy w sieci
Są dwa sposoby zapisu komiksów w tej aplikacji - w linku i osadzenie kodu embed na stronie. Jeżeli chcemy mieć zapisany komiks w formie graficznej, jest to możliwe odpłatnie lub po zrobieniu zrzutu ekranu z ilustracją historii oraz zapisie w formacie jpg.png. - itp
Poniżej przygotowany w formacie PDF opis serwisu i aplikacji Pixton oraz samouczek pokazujący jak
w kilku prostych krokach można przygotować ciekawą historyjkę komiksową:
Pixton - tworzymy komiksy online
Opis narzędzi używanych w aplikacji Pixton:
Narzędziownik aplikacji Pixton
Poniżej przykłady prac stworzonych zgodnie z regulaminem konkursu:
Przykłady prac stworzonych w aplikacji Pixton
Przykłady prac stworzonych w aplikacji Toondoo
Filmy w zastosowaniach edukacyjnych - edycja i montaż materiału filmowego
3 grudnia 2016 (sobota)
Film pokazuje określone rzeczy, zjawiska czy procesy, a elementy
obrazowe w połączeniu z muzyką
i słowem silnie działają na wyobraźnię odbiorców. Film może motywować do badania pewnego fragmentu rzeczywistości, a także zachęcać do szukania nowych form wyrazu dla pracy uczniów. Do technologii, które można wykorzystać w edukacji szkolnej zaliczymy m. in. film.
Wykorzystanie technologii edukacyjnych w edukacji posiada wiele zalet, z których możemy wymienić:
Poradnik, jak zrobić film jest dostępny w linku widocznym poniżej - w samouczku przygotowania, edycji i samodzielnego montażu filmu z wykorzystaniem z aplikacji Movie Maker Live.i słowem silnie działają na wyobraźnię odbiorców. Film może motywować do badania pewnego fragmentu rzeczywistości, a także zachęcać do szukania nowych form wyrazu dla pracy uczniów. Do technologii, które można wykorzystać w edukacji szkolnej zaliczymy m. in. film.
Wykorzystanie technologii edukacyjnych w edukacji posiada wiele zalet, z których możemy wymienić:
- szybkie i ciekawe przekazanie informacji;
- wizualizacja ważnych zagadnień;
- wsparcie procesu uczenia się przy wykorzystaniu TIK przez ucznia;
- uatrakcyjnienie i nowoczesność metod i form pracy z młodzieżą;
- dostępność edukacyjna dostosowana do warunków i preferencji zainteresowanych;
- możliwość szybkiej aktualizacji udostępnianej wiedzy i materiałów;
- szersza oferta edukacyjna włączająca aktywność uczących się;
- wykorzystanie w edukacji interaktywności i multimedialności przekazu potrzebnych treści.
Edycja i montaż filmu
Etapy pracy nad filmem
Każdy film przedstawia jakąś historię, a więc musi mieć początek,
rozwinięcie i zakończenie.
etap I -
scenariusz
Prace z filmem rozpoczynamy od pisania scenariusza. Poniżej wiedza „w
pigułce” o tym, jak można się do takiej pracy zabrać. Pamiętać należy, że gdy film
ma mieć 4-5 min, zatem scenariusz nie powinien być dłuższy niż 4-5 stron.
etap II -
zdjęcia
Przechodzimy do etapu praktycznego, czyli zaczynamy etap pracy z kamerą i
aparatem. Przed przystąpieniem do robienia zdjęć, warto rozrysować wszystkie
sceny ze scenariusza ujęcie po ujęciu, tworząc tzw. storyboard. Zanim
wyjaśnimy, jak to zrobić, przypomnijmy sobie krótko podstawowe pojęcia z języka
filmu.
etap III –
montaż
Montaż filmu to podsumowanie etapów tworzenia. W ostatnim stadium do pracy
przystępuje montażysta. Jego zadaniem jest połączenie poszczególnych ujęć w
odpowiedni sposób. Ustala on kolejność ujęć i decyduje o tym, jak długo mają
trwać poszczególne sekwencje. Ma to istotne znaczenie dla tempa akcji i ogólnej
atmosfery ukończenia dzieła.
Na tym etapie następuje montaż ścieżki dźwiękowej. Musi ona być zsynchronizowana z obrazem na ekranie. Znaczna część ścieżki dźwiękowej wymaga dokładnej analizy - efekty dźwiękowe nie zawsze brzmią naturalnie. Po dodaniu czołówki z tytułem i listą osób współtworzących, film jest gotowy.
Na tym etapie następuje montaż ścieżki dźwiękowej. Musi ona być zsynchronizowana z obrazem na ekranie. Znaczna część ścieżki dźwiękowej wymaga dokładnej analizy - efekty dźwiękowe nie zawsze brzmią naturalnie. Po dodaniu czołówki z tytułem i listą osób współtworzących, film jest gotowy.
Poradniki dotyczące tworzenia filmu stworzone przez specjalistów programu Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej, krok po kroku dostępne są pod adresami:
http://www.nhef.pl/edukacja/pliki/eduwgrane2010/file/film_na_horyzoncie/6._fhn_etap_zdjeciowy_-_dokument.pdf
Zasady edycji tekstu - przypomnienie
Dla tych uczestników, którzy będą przygotowywać prace w kategorii "Esej", kilka zasad poprawnej edycji tekstu.
Edukacja dla bezpieczeństwa w cyfrowej szkole - zapraszamy na warsztaty
Ośrodek Edukacji
Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie przygotował dla uczestników
programu „Twoje dane – Twoja sprawa” zajęcia warsztatowe:
Edukacja dla
bezpieczeństwa w cyfrowej szkole - Zastosowania TIK w realizacji zagadnień związanych z ochroną danych
i prywatnością
Data
|
Temat warsztatu
|
2015-11-14
|
Ochrona danych osobowych w przepisach
prawa
W1 - Tworzenie
ankiety w formularzach Google, Przykłady ankiet
|
2015-11-21
|
W2 - Padlet - wirtualna tablica do
przekazywania treści
W3 -
LearningApps - platforma do tworzenia ćwiczeń i zadań
|
2015-11-28
|
W4 -
Wykorzystanie QR-kodów do organizacji gier i konkursów
W5 -
Infografika na temat ochrony prywatności i danych osobowych
|
2015-12-05
|
W6 - Blogi w
zastosowaniach edukacyjnych, jako forma dokumentowania pracy, upowszechniania
wiedzy na temat ochrony danych osobowych
|
2015-12-12
|
W7 - Komiksy w
zastosowaniach edukacyjnych, na przykładzie aplikacji Pixton, ToonDoo
|
2016-01-09
|
W8 - Aplikacje
do tworzenia prezentacji multimedialnych w Prezi i PowToon
|
2016-01-16
|
W9 - Tworzenie
animacji na temat ochrony prywatności i danych osobowych
|
Spotkania będą odbywały się w soboty, w godzinach 10 – 14 w Ośrodku Szkoleniowym OEIiZK w Warszawie, przy ulicy Nowogrodzkiej 73.
Zajęcia stacjonarne
będą wsparte materiałami dostępnymi na platformie Moodle, zajęcia będą
organizowane w formie sieci współpracy i samokształcenia.
Warsztaty są bezpłatne
dla uczestników programu „Twoje dane –
Twoja sprawa”.
Prosimy zainteresowane
osoby o przesłanie informacji, zawierających imię i nazwisko nauczyciela, nazwę
placówki, kontakt e-mail oraz symbole warsztatów, w których chciałyby
uczestniczyć, na adres: ggregor@oeiizk.waw.pl
Ochrona danych osobowych w szkole - prezentacje
25.10.2015Poniżej zamieszczone prezentacje mogą być wykorzystane w pracy z Radą Pedagogiczna lub uczniami podczas omawiania zagadnień związanych z ochrona danych osobowych.
Ochrona danych osobowych w szkole, część 1
Prezentacja wyjaśnia skąd się wzięła ochrona danych osobowych, definiuje podstawowe terminy oraz omawia przykładowe sytuacje w szkole, związane z przetwarzaniem danych osobowych.
Ochrona danych osobowych w szkole, część 2
Prezentacja omawia zagadnienia dotyczące prywatności i danych osobowych w cyfrowym świecie. Ukazuje szkołę jako środowisko, które właściwie realizuje zapisy ustawy o ochronie danych osobowych. Przedstawia obowiązki nauczycieli w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa cyfrowego. Przedstawia uczniów - pokolenie sieci, jako klientów współczesnej szkoły.
Ochrona danych osobowych w szkole, część 3
Prezentacja zawiera przykłady wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w realizacji tematów związanych z ochrona danych osobowych, opisuje wybrane aplikacje oraz materiały do pracy z uczniami.
Bezpieczeństwo cyfrowe dzieci i młodzieży - kilka uwag i porad dla nauczycieli, rodziców i opiekunów - prezentacje
25.10.2015
Pięć prezentacji, które zawierają materiał dotyczący bezpieczeństwa cyfrowego.
Prezentacja omawia zagrożenia, jakie generują nowe technologie, ze szczególnym uwzględnieniem Internetu.
Prezentacja omawia działania, jakie dorośli mogą podjąć, aby chronić zasoby komputera, wzmocnić bezpieczeństwo swoje i dzieci korzystających ze sprzętu.
Prezentacja porusza zagadnienia budowania świadomości zagrożeń u dzieci oraz kształtowania bezpiecznych zachowań.
Prezentacja ukazuje jak ważną rolę w edukacji na rzecz cyfrowego bezpieczeństwa odgrywają dorośli.
Prezentacja stara się wyjaśnić, dlaczego nasi uczniowie niezależnie od tego, z jakich internetowych usług czy aplikacji korzystają – zapominają o dbałości o swoje dane osobowe, nierozważnie i chętnie udostępniając swoje dane: imiona, nazwiska, adresy mailowe, wiek lub datę urodzenia, zachowania i zainteresowania, oraz swoje zdjęcia i filmy.
W1 - Zastosowania TIK w realizacji zagadnień związanych z ochroną danych osobowych i prywatnością
Mrozy 30.05.2015
XV Ogólnopolski Zjazd Opiekunów Szkolnych Pracowni Internetowych
Celem warsztatów było podniesienie kompetencji nauczycieli w zakresie wykorzystania TIK do realizacji treści związanych z ochroną danych osobowych i prawem każdego człowieka do prywatności.
Prezentacja na temat zastosowań TIK
Prezentacja na temat zastosowań TIK
Kształtowanie u uczniów postaw warunkujących sprawne i odpowiedzialne funkcjonowanie we współczesnym świecie wpisuje się w realizację zapisów w podstawie programowej kształcenia ogólnego we wszystkich typach szkół.
Uczestniczący w zajęciach doskonalili swoje umiejętności posługiwania się narzędziami i środkami TIK – WEB 2.0. Do wykorzystania podczas warsztatów zostały wybrane aplikacje bezpłatne, proste i intuicyjne w posługiwaniu się, dostępne „w chmurze”, przydatne w prowadzeniu zajęć metodą odwróconej klasy.
Mogą być z powodzeniem używane do przygotowania materiałów dydaktycznych, zadań i ćwiczeń oraz budowania wśród uczniów zainteresowania i atrakcyjności tematyki bezpiecznych i odpowiedzialnych zachowań w sieci.
1. Ankieta w formularzu Google
Pomoc w usługach Google
Dzięki Formularzom Google można łatwo zaplanować wydarzenia, rozesłać ankiety, napisać quiz dla uczniów lub zebrać dowolne informacje. Formularz można utworzyć na Dysku Google lub z dowolnego istniejącego arkusza kalkulacyjnego, w którym mogą być zapisywane odpowiedzi na pytania z formularza.
a. Szybkie zbieranie i przetwarzanie danych
b. Doskonały przykład mocy obliczeniowej komputera - natychmiastowa odpowiedź
c. Dostępna z dowolnego miejsca
d. Pozwala na diagnozę problemy lub wiedzy uczniów, na zebranie opinii
Adres do przykładowej ankiety
http://goo.gl/forms/IqqZyhXJA5
Odpowiedzi do ankiety
https://docs.google.com/forms/d/10Qk7AJvReHdLlLZlCHKdO6azx1rHjlD9zwMYlHUOW2s/viewanalytics
2. Wirtualna tablica – Padlet
Padlet to nic innego jak wirtualna tablica, służąca do zawieszania na niej różnego rodzaju notatek, komunikatów itp. Obsługa takiej tablicy odbywa się przez stronę WWW, po uprzednim założeniu konta na stronie głównej projektu:Aktualna instrukcja
a. kiedy kształtujemy umiejętność wyszukiwania, gromadzenia, a potem przetwarzania, wykorzystania i zastosowania informacji w celu rozwiązania problemu – to jest kluczowa, najważniejsza ludzka kompetencja epoki cyfrowej,
b. w celu przygotowania materiałów do lekcji prowadzonej w modelu odwróconej klasy.
Przykłady wykonane w aplikacji Padlet
Ochrona danych osobowych
http://pl.padlet.com/ggregor/tdts
http://pl.padlet.com/ggregor/cyfrowy
Padlety do ćwiczeń dla poszczególnych grup
http://pl.padlet.com/ggregor/dodo
http://pl.padlet.com/ggregor/dodo1
http://pl.padlet.com/ggregor/dodo2
3. LearningApps
Zdobywamy wiedzę o naszym wizerunku w sieci, o ochronie danych osobowych, o prywatności.
LearningApps.org jest prostą aplikacją, dzięki której można przygotować mnóstwo atrakcyjnych gier i zadań online dla uczniów oraz z uczniami.
Można między innymi stworzyć: zadania wielokrotnego wyboru, wykreślanki, puzzle, dobieranie w pary, krzyżówki, uzupełnianie, teksty z lukami i wiele więcej.
Instrukcja programu LearningAppsInstrukcja tworzenia materiałów - odsłoń obrazek
Uczymy się o danych osobowych
http://learningapps.org/display?v=pwtuyq1at
4. Kahoot!
Kahoot! to bezpłatna platforma do tworzenia i przeprowadzania interaktywnych quizów. Można z powodzeniem wykorzystać urządzenia mobilne swoich uczniów i zaplanować ciekawą lekcję powtórzeniową!
Kahoot do grania: https://kahoot.it
Polski przewodnik po Kahoot
Jak utworzyć quiz w Kahoot!
Opis aplikacjiPrzykłady quizów
Prawo autorskie
https://play.kahoot.it/#/lobby?quizId=598bfb2c-88c7-4fb8-b4a1-43a1163707df
Dane osobowe
https://play.kahoot.it/#/lobby?quizId=b5b50c06-c684-41d4-afa6-fab5bc8b95d7
W2 - Szanuj siebie i innych w sieci – nauka poprzez zabawę z wykorzystaniem darmowych zasobów internetowych
Opisy użytych aplikacji i instrukcje są analogiczne, jak w pierwszej części warsztatów.
Celem warsztatów była: prezentacja, w jaki sposób można przybliżyć uczniom zagadnienia związane z budowaniem i ochroną pozytywnego wizerunku w sieci, poznanie czynników, które wpływają na naszą cyfrową tożsamość, poszerzenie wiedzy na temat poszanowania praw człowieka, w tym szczególnie prawa do prywatności i ochrony danych osobowych.
Zadaniem ćwiczeń wykonywanych przez uczestników podczas zajęć było zwrócenie uwagi na zagrożenia związane z nieostrożnym kreowaniem swojego wizerunku w sieci, poznanie zasad ochrony danych osobowych (w tym także na portalach społecznościowych) oraz pokazanie, że kultura osobista, poszanowanie innych mają wpływ na nasz pozytywny wizerunek wśród internautów, poprawiają skuteczność działań w sieci oraz ułatwiają porozumiewanie się.
Podczas zajęć uczestnicy poznają aplikacje pracujące „w chmurze” do tworzenia zadań i ćwiczeń, interaktywnych quizów przydatnych w prowadzeniu zajęć z uczniami z wykorzystaniem elementów gier (gamifikacji).
Infografiki - to jest cool! - warsztaty dla nauczycieli
Infografika na temat ochrony prywatności i danych osobowych
przygotowujące do Ogólnopolskiego
Konkursu dla uczniów szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych.
Warsztaty organizowane są dla uczestników V edycji programu GIODO "Twoje dane - Twoja sprawa".
Warsztaty organizowane są dla uczestników V edycji programu GIODO "Twoje dane - Twoja sprawa".
Organizatorem warsztatów jest Ośrodek
Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie.
Warsztaty odbędą się w piątek, 13
marca 2015 roku, w Ośrodku przy ulicy Raszyńskiej 8/10, początek o godzinie
10.30.
Dla
przyjezdnych spoza Warszawy informacja, że Ośrodek znajduje się w odległości dwóch
przystanków tramwajowych od Dworca Centralnego, w kierunku Ochoty (przystanek
Plac Zawiszy).
(Można
sprawdzić w aplikacji: https://mapy.google.pl/).
Planowany jest następujący porządek
spotkania:
10.30 – 11.00 - Skuteczna ochrona
danych osobowych - Konkurs dla uczniów,
informacje wprowadzające
11.00 – 11.10 – Przerwa
11.10 – 13.25 – Warsztaty, część 1: Tworzenie infografiki w aplikacji Piktochart
13.25 – 13.35 – Przerwa
13.35 – 15.50 – Warsztaty, część 2: Tworzenie infografiki w aplikacji Easel.ly
15.50 – Konsultacje
Uczestnicy otrzymają również materiały
w postaci drukowanej i elektronicznej.
Chętnych prosimy o przesłanie
zgłoszenia na adres: mgorska@oeiizk.waw.pl,
zawierającego imię, nazwisko, nazwę i adres szkoły oraz adres e-mail.
Jednocześnie uprzejmie informujemy, że
dla uczestników warsztatów spoza Warszawy istnieje możliwość rezerwacji noclegu
w bazie „Gościniec”, w cenie 40 zł/dobę (bez wyżywienia), w okresie od 12
marca, od godz. 1600 do 15 marca 2015 roku, do godz. 1200.
Rezerwacji najlepiej dokonać telefonicznie w recepcji hotelu (tel.
22 843 19 83) na hasło „GIODO”.
Adres i informacja na temat
lokalizacji dostępna jest na stronie „Gościńca” (http://gosciniec.oeiizk.waw.pl/index.php/pl/).
Serdecznie zapraszamy.
Infografiki - tematy, zasady, wprowadzenie,warsztaty
9.01.2015
Między plakatem a infografiką (wybór z definicji)
Plakat – rodzaj wyrobu
poligraficznego zaliczany do akcydensów: ogłoszenie,
reklama, hasło ujęte
w formę artystyczną, zwykle powielane, umieszczane w wielu miejscach publicznych;
Istotne, plakat jest zaliczany do grafiki użytkowej. W zależności od tematyki i pełnionych funkcji: plakat polit., społ., reklamowy, teatralny, filmowy, artystyczny.
w formę artystyczną, zwykle powielane, umieszczane w wielu miejscach publicznych;
Istotne, plakat jest zaliczany do grafiki użytkowej. W zależności od tematyki i pełnionych funkcji: plakat polit., społ., reklamowy, teatralny, filmowy, artystyczny.
Druk
jednostronny dużego formatu (co najmniej A2), o charakterze propagandowym lub reklamowym (nigdy wyłącznie
informacyjnym), służący do umieszczania w stałych, publicznych miejscach
(rozklejany, umieszczany w witrynach). Plakat tym różni się od afiszu, że nie
jest wykonany ze składu, lecz w całości
stanowi formę graficzną.
Zadrukowywany
jest z reguły na całej powierzchni papieru i najczęściej posiada bogatą
kolorystykę. Elementy graficzne co
najmniej dorównują informacji tekstowej, z reguły jednak dominują. Napisy są często przetworzone artystycznie.O
ile typowy afisz, jako druk czysto informacyjny, jest zazwyczaj jedynie
rodzajem rzemiosła, to forma plakatu jest również jedną z dziedzin sztuki.
Infografika w szkole - kilka słów wstępu
Nową formą przekazu staje się od kilku lat infografika - odmienną, bo skierowaną na informacje
i objaśnianie - w połączeniu z graficzną ilustracją, dając nowe możliwości komunikatu medialnego, wskazanego i realnego do wykorzystania w uczeniu się, zwiększając jego wartość edukacyjną.
Infografika w szkole - kilka słów wstępu
Nową formą przekazu staje się od kilku lat infografika - odmienną, bo skierowaną na informacje
i objaśnianie - w połączeniu z graficzną ilustracją, dając nowe możliwości komunikatu medialnego, wskazanego i realnego do wykorzystania w uczeniu się, zwiększając jego wartość edukacyjną.
Infografika
– duża porcja
informacji w połączeniu z ilustracją graficzną
elementów tematu przekazu (graficzne wyjaśnienie informacji)
Grafika
informacyjna
(infografika) służy obrazowemu przedstawianiu
informacji w możliwie prosty i czytelny sposób.
Z
tego względu jest wykorzystywana przy projektowaniu znaków, map terenu,
redakcji artykułów prasowych oraz w celach edukacyjnych. Język symboliczny umożliwia porozumienie się specjalistów
z różnych
dziedzin, np. informatyków, matematyków, badaczy przyrody i statystyków.
Infografiki
towarzyszą nam w życiu codziennym, ilustrując
koncepcje, których opisanie słowami byłoby skomplikowane i czasochłonne. W
gazetach za ich pomocą przedstawia się prognozę pogody, mapki poglądowe i
wykresy statystyczne. Ich przydatność uzależniona jest od wykorzystywania symboli i znaczenia
rozpowszechnione
w społeczeństwie.
w społeczeństwie.
Jedna z definicji określa, że
to kategoria sztuki ilustracyjnej
wykorzystująca diagramy, mapki, wykresy itp. w celu uwidocznienia skali i
struktury określonych zjawisk. Inni twierdzą, ze infografikę to ilustracja dowolnej koncepcji, składającą się
z obiektów multimedialnych jako nośników treści, służącą do informowania,
prezentowania lub wyjaśniania
Definicja
jest w samej nazwie – to
sposób przedstawienia informacji, często liczbowych, który środkami graficznymi pomaga w jej przyswojeniu i daje lepsze wyobrażenie o skali poruszanych zagadnień. Prostą formą infografiki są np. tabele, kolorem i formą ułatwiające odczytanie i porównywanie sąsiadujących wielkości. Na drugim końcu skali mogą być złożone układy współrzędnych i oryginalne, czasem tworzone na potrzeby konkretnego projektu sposoby prezentacji, coraz częściej również w 3D oraz w formie animacji.
Wykorzystano definicje Wikipedii i Słownika języka polskiego.
Linki do infografiki - do pobrania i wydruku
Infografika warsztaty - PDF
sposób przedstawienia informacji, często liczbowych, który środkami graficznymi pomaga w jej przyswojeniu i daje lepsze wyobrażenie o skali poruszanych zagadnień. Prostą formą infografiki są np. tabele, kolorem i formą ułatwiające odczytanie i porównywanie sąsiadujących wielkości. Na drugim końcu skali mogą być złożone układy współrzędnych i oryginalne, czasem tworzone na potrzeby konkretnego projektu sposoby prezentacji, coraz częściej również w 3D oraz w formie animacji.
Wykorzystano definicje Wikipedii i Słownika języka polskiego.
Linki do infografiki - do pobrania i wydruku
Infografika warsztaty - PDF
Piktochart jest propozycją, która pomaga w miarę sprawnie
stworzyć ładną infografikę. Oferuje zestaw prostych narzędzi i grafik, z
których możemy korzystać przy tworzeniu wizualnej formy prezentacji informacji
lub treści wymagających utrwalenia. Zanim zaczniemy, możemy używać już
posiadanych kont na Facebooku, Google+ lub założyć
nowe konto rejestrując się na stronie. Każdy wybrany szablon jesteśmy w stanie modyfikować
według potrzeb – wybierając narzędzia i elementy biblioteki graficznej
dostępnej w programie.
Easel.ly to narzędzie, które daje możliwości
indywidualnej pracy nad zaprojektowaną przez siebie infografiką - posiada kilka
istotnych zalet, potrzebnych przy jej tworzeniu. Po uprzedniej rejestracji (podobnej
do poprzednich), możemy finalizować przemyślany wcześniej projekt. Edycja w
programie jest w dużym stopniu zależna od nas, ma podstawowy zakres narzędzi,
dając szansę na prosty, ale czytelny obraz komunikatu. Aplikacja działa sprawnie,
mimo to, nie należy przesadzać z wielkością i ilością grafik, ponieważ edytor
graficzny może ograniczać możliwości przetwarzania. W pakiecie
podstawowym, mamy do wyboru kilkanaście motywów. Zanim zaczniemy pracę
warto je przejrzeć, przemyśleć pod kątem przydatności do tematu.
Infografiki krok po kroku - instrukcja PDFBezpieczeństwo dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeni - materiały pomocnicze
25 stycznia 2015
1. Identyfikacja zagrożeń, na które uczeń może być narażony korzystając z technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK)
Zagrożenia - opis
2. Profilaktyka w pracy pedagogicznej
Profilaktyka - opis
3. Oferta materiałów edukacyjnych, dotyczących bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w Internecie
Materiały - opis
Tworzenia animacji na temat ochrony prywatności i
danych osobowych
13 stycznia 2015 (wtorek)
13 stycznia 2015 (wtorek)
Animacja,
jako krótka promocja działania/programu w wersji zbliżonej do wideo jest
propozycją, którą możemy wykorzystać
przekazując ważne do zapamiętania informacje i treści. Ponieważ nawet krótka animacja
może przekazać dużo więcej, niż bogata w informacje strona www, warto zwrócić uwagę na jej skuteczność w
przekazywaniu krótkich komunikatów w procesie uczenia się. Wymusza ona
na widzu wykorzystanie nie jednego, a kilku zmysłów.
Muvizu to szansa na tworzenie filmu animowanego 3D z wykorzystaniem aplikacji w sieci. Muvizu to to także program umożliwiający łatwe tworzenie profesjonalnych animacji. Jest to możliwe wtedy, gdy mamy opracowany scenariusz i plan ujęć własnej historii. Program pozwala zainteresowanym tego typu działaniami, stworzyć historię z animowanymi postaciami bohaterów. Muvizu jest dostępny pd adresem www.muvizu.com po ściągnięciu go na komputer, możemy rozpoczynać pracę nad własnym materiałem do filmu.
W sieci jest kilka dostępnych samouczków - najbardziej wyczerpujące są jednak kolejne etapy tworzenia na stronie aplikacji, dostępne w języku angielskim.
Filmy instruktażowe w języku angielskim znajdują się pod podanym adresem na stronie aplikacji:
http://www.muvizu.com/Tutorials
Zawierają one 25 odcinków wskazujących kolejne etapy tworzenia filmu animowanego oraz możliwości pracy w programie. Obejmują one wskazywanie kolejnych działań w kolejnych odcinkach samouczka, od Mojego pierwszego filmu, po zakończenie i zapisanie całości projektu w pliku filmowym. Narzędzie ma obszerne możliwości, wymagające poznania wielu jego funkcji: tworzenie postaci, włączenia oświetlenia, ruchu, akcji, tworzenia historii, aż po dodawanie lub nagrywanie głosu i reżyserii całości. Widoczny poniżej link, kieruje do jednego z pierwszych odcinków.
Zawierają one 25 odcinków wskazujących kolejne etapy tworzenia filmu animowanego oraz możliwości pracy w programie. Obejmują one wskazywanie kolejnych działań w kolejnych odcinkach samouczka, od Mojego pierwszego filmu, po zakończenie i zapisanie całości projektu w pliku filmowym. Narzędzie ma obszerne możliwości, wymagające poznania wielu jego funkcji: tworzenie postaci, włączenia oświetlenia, ruchu, akcji, tworzenia historii, aż po dodawanie lub nagrywanie głosu i reżyserii całości. Widoczny poniżej link, kieruje do jednego z pierwszych odcinków.
https://www.youtube.com/watch?v=DFEs7InXAQ8
W linku poniżej, krótki samouczek
Tworzenie filmu animowanego w Muvizu
Przykład konkursowego filmu Konkurs na komiks lub animację z poprzedniego roku:
http://www.giodo.gov.pl/1520186/id_art/7645/j/pl/
Film stworzony w programie Muvizu dostępny na stronie Prawo autorskie, ok - dla uczniów i nauczycieli, autorstwa nauczycieli OEIiZK w Warszawie
Aplikacje do tworzenia prezentacji multimedialnych
Prezi i PowToon
16 grudnia 2014 (wtorek)
Powtoon pozwala na wprowadzenie do prostej formy animacji, poznania zasad tworzenia i działania tej formy przekazu. W trakcie nawet krótkiego oglądania animacji - korzystamy ze wzroku, słuchu, a w niektórych kreatywnych przypadkach nawet z dotyku. Aplikacje przygotowane na urządzenia mobilne, zakładają wykorzystanie palców w materiałach podzielonych na części, dając użytkownikowi możliwości wyboru dalszych losów obrazu.
Prezi – oprogramowanie tworzenia i przedstawiania
prezentacji na tzw. wirtualnym płótnie. Prezi wykorzystuje pośrednictwo zoom, który umożliwia użytkownikom
powiększanie i pomniejszanie ich prezentacji oraz na wyświetlanie i poruszanie
się pomiędzy poszczególnymi jego elementami po osiach w przestrzeni. Prezi jest wykorzystywane m.in. jako narzędzie dla prezentacji. Teksty,
zdjęcia, filmy i treści innego rodzaje są umieszczane na płótnie-przestrzeni, z możliwością grupowania w ramkach. Autorzy mogą następnie wyznaczać
względną wielkość i wzajemne położenie wszystkich obiektów prezentacji, a także
przemieszczać je i zmieniać ich rozmiar. W przypadku linearnych prezentacji
można tworzyć ścieżki nawigacji podczas pokazu.
Samouczek do aplikacji, link poniżej:Tworzenie prezentacji w Prezi
Przykłady prezentacji w Prezi
Prywatność i dane osobowe w
cyfrowym świecie
Istota i praktyka danych
osobowych
Podstawowe zagadnienia dotyczące
danych osobowych
Pow Toon Startup, miejsce i program, dzięki któremu użytkownicy mogą
tworzyć proste animacje poprzez przeglądarkę internetową. Nazwa startup stosowana
jest zwykle na określenie nowo powstałych stron opartych na technologii Web
2.0, działających w Internecie. Przykładami projektów tworzonych w ten sposób są
m.in.: Facebook, Google itp. Program jest doskonałym miejscem i narzędziem w
jednym. Ma także wersje przeznaczone dla celów edukacyjnych. Pozwala tworzyć i udostępniać
swoje prace/materiały dydaktyczne wybranym użytkownikom lub wszystkim chętnym w
sieci. Poniżej lin do samouczka:
Przykłady animacji
Bezpiecznie i etycznie w cyfrowej szkole
https://www.youtube.com/watch?v=0WPf2_gvU3Q
Wizerunek w sieci
https://www.youtube.com/watch?v=w46shNiGD6oKultura Web 2.0 i sieci
Instrukcje do Powtoon
http://www.tildee.com/UZ0PIb
Nowoczesne nauczanie.pl
Samouczek nauczyciela
Wersja dla klasy
Jak wykorzystać narzędzia PowtoonAplikacje Story Bird, Story Jumper do przygotowywania cyfrowych opowiadań i esejów
9 grudnia 2014 (wtorek)
Ciekawe propozycje "uczenia się przez tworzenie" dostępne dla uczniów, to wybrane wśród wielu aplikacje do tworzenia elektronicznych książeczek. Programy najbardziej popularne StoryBird i Story Jumper mają duże możliwości, które nie ograniczają się do samego tworzenia - to także tworzenie we współpracy.
W przedstawionych na stronie DODO przykładach przygotowane są ciekawe tematy z wykorzystaniem StoryBird. Traktowane m.in. jako wsparcie ćwiczenia wypowiedzi na wybrany temat lub prezentację zagadnienia/historii w innej, elektronicznej formie znajdują zastosowanie w różnym wieku. Ponadto, proponujemy linki do stworzonych przez użytkowników tematów związanych z bezpieczeństwem, które warto
poczytać. Poniżej - przykłady książeczek wykonanych w tych aplikacjach:
Story Bird
Bezpieczeństwo po angielsku
http://storybird.com/books/hey-hey-you-you-watch-out-where-you-go-on-the-inte/
Przykłady - bezpieczeństwo - elektroniczne książeczki, cyfrowe opowieści
przygotowane w nowej edycji programu - publikacji złożonej z kilku rozdziałów (pierwsze opowiadanie)
przygotowane w nowej edycji programu - publikacji złożonej z kilku rozdziałów (pierwsze opowiadanie)
Inne ciekawe pomysły:
https://storybird.com/books/dziwna-wiadomosc/?token=b2m3s6fu9u
https://storybird.com/books/wamywacz/?token=t23vcmbp6k
https://storybird.com/books/super-gra/?token=nx7r67wz62
https://storybird.com/books/wirus/?token=4mkpa97sgg
Inna forma książeczki elektronicznej poniżej w Story Jumper.
Story Jumper
Bezpieczna szkoła – Jestem bezpieczny w Internecie
http://www.storyjumper.com/book/index/14562432/Bezpieczna-Szko%C5%82a
W przygotowanych linkach poniżej dostępne są instrukcje do tworzenia książeczek w StoryBird
Program do tworzenia książeczek StoryBird
Obok, w następnym linku wejście do instrukcji Story Jumper
Program do tworzenia książeczek w Story Jumper
Komiksy w zastosowaniach edukacyjnych, na przykładzie aplikacji Pixton i ToonDoo
2 grudnia 2014 (wtorek)
W sieci mamy dostępnych wiele aplikacji do tworzenia komiksów. W poniższym pliku zastało zaprezentowanych kilka prostych programów do tworzenia komiksów oraz przykłady komiksów wykonanych w tych aplikacjach:
Programy do tworzenia komiksów
W dalszej części opracowania zostały szerzej opisane dwa narzędzia ToonDoo i Pixton.
ToonDoo jest narzędziem online do tworzenia komiksów online i książeczek komiksowych. Aplikacja jest łatwa w użyciu oraz posiada bogatą bibliotekę grafiki i funkcji.Aplikacja jest bardzo przyjazna, ma wiele możliwości tworzenia własnych historii oraz ich publikowania. Możemy tworzyć ciekawe tematy związane z bezpieczeństwem w sieci lub inne związane z projektami szkolnymi.
W sieci są dostępne różnego rodzaju samouczki, wśród nich jeden z prostszych przykładów zamieszczony w prezentacji SlideShare przez autorkę w ramach programu eTwinning.
ToonDoo - Jak zrobić komiks
Przykłady komiksów dostępnych w sieci są bardzo różne - proponowane na tej stronie dotyczą głównie bezpieczeństwa w sieci.
Poniżej przygotowany w PDF samouczek wskazujący w kilku prostych krokach jak przyjazna jest droga do stworzenia podstawowego rodzaju komiksu, z wykorzystaniem tej aplikacji:
ToonDoo-tworzymy komiksy online
Pixton - Dzięki programowi możemy stworzyć komiks i natychmiast go opublikować. Mamy do wyboru dowolne tło akcji, postacie i rekwizyty. Ciekawą funkcją jest możliwość modyfikowania ruchu, gestów i mimiki bohaterów. Poniżej, jeden z prostszych przykładów zamieszczony w prezentacji SlideShare przez autorkę w ramach programu eTwinning:
Pixton - komiksy w sieci
Są dwa sposoby zapisu komiksów w tej aplikacji - w linku i osadzenie kodu embed na stronie. Jeżeli chcemy mieć zapisany komiks w formie graficznej, jest to możliwe odpłatnie lub po zrobieniu zrzutu ekranu z ilustracją historii oraz zapisie w formacie jpg.png. - itp
Poniżej przygotowany w formacie PDF opis serwisu i aplikacji Pixton oraz samouczek pokazujący jak w kilku prostych krokach można przygotować ciekawą historyjkę komiksową:
Pixton - tworzymy komiksy online
Opis narzędzi używanych w aplikacji Pixton:
Narzędziownik aplikacji Pixton
Edukacja dla bezpieczeństwa w cyfrowej szkole
Zastosowania TIK w realizacji zagadnień związanych z ochroną danych i prywatnością
Plan warsztatów i otwartych konsultacji w ramach programu „Twoje dane – Twoja sprawa”
w I semestrze roku szkolnego 2014/15
w I semestrze roku szkolnego 2014/15
Data
|
Temat
|
4 listopada 2014
wtorek
|
Blogi w zastosowaniach edukacyjnych, jako forma dokumentowania pracy, upowszechniania wiedzy na temat ochrony danych osobowych
|
18 listopada 2014
wtorek
|
LearningApps - platforma do tworzenia ćwiczeń i zadań
|
19 listopada 2014
środa | Otwarte konsultacje dla dyrektorów placówek oświatowych i zainteresowanych nauczycieli na temat: Ochrona danych osobowych w szkole |
25 listopada 2014
wtorek
|
Wykorzystanie QR-kodów do organizacji gier i konkursów
|
2 grudnia 2014
wtorek
|
Komiksy w zastosowaniach edukacyjnych, na przykładzie aplikacji Pixton, ToonDoo
|
9 grudnia 2014
wtorek
|
Aplikacje Story Bird, Story Jumper do przygotowywania cyfrowych opowiadań i esejów
|
16 grudnia 2014
wtorek
|
Aplikacje do tworzenia prezentacji multimedialnych w Prezi i PowToon
|
8 stycznia 2015
czwartek
|
Otwarte konsultacje dla dyrektorów
placówek oświatowych i zainteresowanych nauczycieli na temat: Prawo autorskie w
szkole
Ze względów organizacyjnych oraz
sugestie zainteresowanych osób, uprzejmie informujemy, że otwarte konsultacje odbędą się w innym terminie,
o czym poinformujemy z odpowiednim wyprzedzeniem. |
13 stycznia 2015
wtorek
|
Tworzenia animacji na temat ochrony prywatności i danych osobowych
|
Zajęcia we wtorki odbywają się w godzinach: 15.00 – 18.45, w Ośrodku przy ulicy Nowogrodzkiej 73.
Otwarte
konsultacje prowadzone są od godziny 11.00 do wyczerpania tematu (do
odpowiedzi na wszystkie pytania), zwykle do godz. 15.00, w Ośrodku przy
ulicy Nowogrodzkiej 73.
Kontakt:
Grażyna Gregorczyk
Izabela Rudnicka
izrud@oeiizk.waw.plWykorzystanie QR-kodów do organizacji gier i konkursów
25 listopada 2014 (wtorek)
QR Code (ang. Quick Response,
QR: szybka odpowiedź) – alfanumeryczny, dwuwymiarowy, matrycowy, kwadratowy kod graficzny wynaleziony przez japońską firmę Denso-Wave w 1994 roku.
Jest to kod modularny i stałowymiarowy. Umożliwia kodowanie
znaków Kanji/Kana, stąd jest popularny w Japonii. Dodatkowo
pozwala na zakodowanie znaków należących do alfabetu arabskiego, greckiego,
hebrajskiego lub cyrylicy, jak również innych symboli określonych przez
użytkownika.
Źródło: Wikipedia
Materiały pomocnicze:
18
listopada 2014 (wtorek) – kolejne warsztaty - godz.15.00 – 18.45
LearningApps to bezpłatna platforma z przygotowanymi
szablonami do tworzenia online różnych ćwiczeń, prostych gier dydaktycznych
i innych pomocy do wykorzystania w procesie dydaktycznym. Wykonane aplikacje
można udostępniać innym osobom, można je osadzać na stronach WWW, blogach
i wielokrotnie modyfikować.Adres platformy: http://learningapps.org/
Materiały do ćwiczeń w przygotowanych samouczkach - przydatne
podczas zajęć i po zajęciach - można pobrać z linków poniżej:
LearningApps - opis programu_tworzenie aplikacji
Tworzenie aplikacji z wykorzystaniem narzędzi platformy:
LearningApps - opis programu_tworzenie aplikacji
Tworzenie aplikacji z wykorzystaniem narzędzi platformy:
LearningApps – Przykłady stworzonych aplikacji
Odsłoń obrazek - Które to dane osobowe?
Link:
Link
do wersji pełnoekranowej:
Mapa myśli - Nasze dane osobowe – sposoby ich
wykorzystania
Link:
Link
do wersji pełnoekranowej:
Krzyżówka - Prywatność w sieci
Link:
Link
do wersji pełnoekranowej:
Dopasowywanie podpisów do obrazka - Rebusy
Link:
Link
do wersji pełnoekranowej:
Test jednokrotnego wyboru – Naruszenie
praw autorskich
Link:
Link
do wersji pełnoekranowej:
4.11.2014 - pierwsze warsztaty
Blog - nazwa pochodzi z języka angielskiego od słowa web log - dziennik sieciowy. Jest to pewien rodzaj strony internetowej, która składa się z odrębnych oraz uporządkowanych chronologicznie wpisów, zwanych postami. Porządku na tej specyficznej stronie internetowej pilnuje jej właściciel,
a zarazem twórca.
Obecnie blogi
są niezwykle popularne w Internecie, bowiem tworzą je nawet osoby, które na co
dzień nie mają nic wspólnego z tworzeniem stron internetowych, czy
programowaniem w języku HTML.
Blogi dają nam naprawdę ogromne możliwości wyrażania swych myśli i poglądów.
Blogi dają nam naprawdę ogromne możliwości wyrażania swych myśli i poglądów.
Autorzy blogów
najczęściej tworzą jedną wielką wspólnotę, bowiem nie tylko zajmują się
tworzeniem swych prac, ale także czytają inne blogi. Dodatkowo zostawiają na
nich komentarze, a bardzo często także umieszczają i linki, które po otworzeniu
mają podobną tematykę jak wpisy blogowe.
Wszelkie istniejące
w sieci internetowej blogi określamy terminem blogosfery.Opracowanie, zawierające wprowadzenie na temat blogów
Informacje za: http://akademiaortograffiti.pl/Blogi/Co-to-jest-blog
- osobiste,
- specjalistyczne.
- blogi indywidualne – pisane przez jedną osobę,
- blogi kolektywne – pisane przez kilka osób.
- blog tekstowy – pamiętniki, książki,
- videoblog – materiał wideo,
- fotoblog – zdjęcia,
- audioblog – nagrania dźwiękowe,
- linklog – odnośniki.
- blogi osobiste - pisane w nich treści dotyczą życia osobistego autora. Pisane są przeważnie w celu podzielenia się własnymi przeżyciami, pomysłami oraz doświadczeniami,
- blogi zawodowe - pisane w nich treści dotyczą tematów zawodowych. Pisane są przeważnie w celach upowszechniania tematyki i doświadczeń zawodowych lub naukowych,
- blogi opisujące świat - pisane w nich treści dotyczą tematów ważnych dla środowiska, okolicy, kraju czy świata. Mogą zawierać tematy powiązane z zainteresowaniami autora. Pisane są przeważnie w celu wyrażania własnej opinii,
- blogi hobbystyczne - pisane w nich treści dotyczą zainteresowań i hobby. Pisane są przeważnie w celu wyrażenia i podzielenia się własną twórczością lub zainteresowaniami,
- blogi relacyjne - pisane są w celu pozyskiwania nowych znajomych, nawiązywania nowych kontaktów, jak również do utrzymywania dotychczasowych kontaktów z przyjaciółmi i znajomymi.
Utworzenie bloga jest stosunkowo proste, dlatego zachęcamy Was do dokumentowania w tej formie swojej pracy w programie "Twoje dana - Twoja sprawa".
Opis tworzenia bloga/strony z wykorzystaniem platformy Blogger w postaci video, znajdą Państwo w tym blogu, w zakładce Poradniki, samouczki.
Linki do blogów na temat ochrony danych osobowych:
Ochronadanych osobowych w biznesie i internecie
Ochrona Danych Osobowych, Blog informacyjno – edukacyjny Michała Geilke oraz Tomasza Cygana
Tworzenie bloga/strony z wykorzystaniem platformy Blogger
Dla zainteresowanych stworzeniem własnego miejsca w sieci, miejsca publikowania efektów pracy uczniów czy opracowanych pomocy dydaktycznych - dobrym rozwiązaniem jest stworzenie bloga/strony www. Jak to zrobić, dowiemy się z instrukcji zamieszczonych poniżej:
Zakładanie bloga
Dodawanie postów i załączników - zarządzanie postami
Zmiana projektu i wyglądu blogu